Deze feiten wist jij nog niet over de onderbroekgewoontes van mannen

In 2015 werd er door onderbroekenmerk Garçon Model onderzoek gedaan naar de onderbroekgewoontes van mannen. Daaruit bleken een paar interessante feiten. We zetten ze voor je op een rij!

Wist je bijvoorbeeld dat 90% van de ondervraagde mannen hun ondergoed zelf koopt? Daarbij werd gesuggereerd dat dit percentage gestegen was met voorgaande jaren. En terecht: een echte fashion lover koopt natuurlijk zijn kleding en dus ook zijn ondergoed zelf! Daarvoor gaan we overigens steeds minder vaak de deur uit. 70% wordt namelijk online aangeschaft. Populaire merken zijn Sloggi for men en Ten Cate slips.

De kleuren zwart en navy blauw zijn momenteel het populairst onder de ondervraagden. Daarbij worden de merken Calvin Klein, Hugo Boss en Emporio Armani als meest iconisch genoemd. 35% zegt merkondergoed te kopen om de elastieken band met het merk en logo boven zijn broek uit te laten komen. Wat vind jij? Kan het?

Als fervent boxershortdrager verbaasde het me dat boxershorts niet eens zo populair zijn. Slechts 22% van de ondervraagden draagt het liefst boxers. Met 41% en 37% zijn slips en trunks aanzienlijk populairder. De boxers zijn voornamelijk populair bij Noord-Amerikanen, slips zijn populairder in Europa.

De sportschool zorgt voor een interessante nieuwe trend. Twee derde van de mannen past namelijk zijn ondergoed aan als ‘ie naar de sportschool gaat. Tijdens het sporten zijn naadloze modellen en materialen die de temperatuur reguleren favoriet. De vraag naar dergelijk ondergoed groeit en comfort is prioriteit nummer één. Microfiber is daarom populairder dan katoen, omdat deze stof er namelijk voor zorgt dat je minder transpireert.

Hoe lang draag jij je ondergoed? Uit het onderzoek blijkt dat mannen gemiddeld zo’n vier tot vijf jaar met hun favoriete exemplaar doen. Onderbroekspecialisten richten zich steeds meer op duurzaamheid. Een goede tendens! Zo gaat je favoriet gelukkig een paar jaar mee.